دسته‌ها
اخبار

روند طراحی معماری معماری 98 | معماری نواز

ما این نقشه‌ها را همراه با فرم‌های مختلف مورد نیاز برای درخواست مجوز به بازبینی‌کننده طرح‌های محلی ارسال می‌کنیم، پیشرفت را در طول دوره بررسی نظارت می‌کنیم و اطلاعات یا توضیحات اضافی را در صورت درخواست ارائه می‌کنیم. هدف ما این است که پروژه شما را تا حد امکان سریع و بدون دردسر به پایان برسانیم، اما طول و هزینه این مرحله بسته به حوزه قضایی، پیچیدگی پروژه، و هر منطقه تاریخی خاص یا فرآیند بررسی طراحی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. این مرحله معمولا زمانی است که مشتریان ما احساس می کنند پروژه به مرحله اجرا در می آید و امکان دیدن خود در فضای جدید وجود دارد. تا پایان مرحله توسعه طراحی، نمای بیرونی ساختمان به طور کامل طراحی می شود، چیدمان داخلی تکمیل می شود، ابعاد تمام فضاها نهایی می شود و اکثر مصالح انتخاب می شوند. یک مهندس سازه به تیم اضافه خواهد شد و ممکن است بسته به پیچیدگی پروژه به مشاورانی برای سیستم های لوله کشی و برق نیاز باشد.

تنها مرجع رسمی انتشار فایل کتاب های درسی، وب سایت اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی به نشانی chap.sch.ir می باشد و با وب سایت ها، شرکت ها و موسساتی که بدون دریافت مجوز رسمی از این اداره کل، اقدام به نشر و توزیع فایل های الکترونیکی به صورت online یا offline نمایند برابر قانون با آنها برخورد خواهد پروژه معماری شد. در طرح‌های سریع خطی به جزئیات توجه نکنید و فقط کلیات را مدنظر قرار دهید. پنت هاوس ها برای کسانی که می خواهند سبک زندگی مجللی داشته باشند عالی هستند. طراحی تراس و بالکن کوچک با افزایش زندگی آپارتمان نشینی و قیمت مسکن، اغلب آپارتمان ها کوچک و بدون حیاط طراحی می شوند. متخصصین گروه آرک تک استرس را در ساختن خانه رویایی شما از بین می بریم؛ به این ترتیب که از تمام فرآیند طراحی کاملاً آگاه باشید و در حل هر مسئله ای که ممکن است در طول مسیر پیش بیاید همراه شما هستیم.

  • ما می دانیم که آنچه برای یک شخص در خانه او ضروری است ممکن است برای شخص دیگر اهمیت چندانی نداشته باشد؛ بدین معنی که ایده ها متفاوت است و هرکسی با توجه به سلیقه خود می خواهد بی نظیر و خاص باشد.
  • آنچه در یک طرح یکپارچه مهم است، ان است که ردپای یک خط فکری منظم در یک طرح دیده شد، از طراحی المان های جز تا طراحی المان های کل، این امر را مجموعه ما، وفاداری به کانسپت می نامد.
  • در مورد ” تفهیم نامه طراحی معماری ؛ زبان مشترک معمار و کافرما ” بخوانید.
  • معماری 98 در چرخه فعالیت خود هدف ها و برنامه های بزرگی برای اجرا دارد.
  • هر چقدر در این مرحله اطلاعات بیشتری در اختیار طراح قرار گیرد موجب میشود که در مرحله های بعدی طرح بهتر و دقیق تر و بی نقص تری بدست آید و ایجاد شود .
  • این موارد به صورت کلی شامل طراحی داخلی و دکوراسیون، طراحی نما ، طراحی پلان، طراحی محوطه و مشاعات و طراحی لوگو، نماد و سردر یک بنا است.

کارفرما پس از بررسی چند واریانت نیازها و محدودیت ها را بهتر شناخته و با ارایه نظرات خود، یکی از از کانسپت ها وارد مرحله فاز یک می شود. مرحله اول در طراحی معماری، شناخت امکانات، محدودیت ها، نقاط ضعف و قوت پروژه می باشد. در این مرحله، با جمع آوری اطلاعات میدانی و بررسی موقعیت قرارگیری بنا، داده ها و آمار موجود، مقررات و ضوابط ملی و منطقه ای و دریافت نظرات و نیازهای کارفرما، دور نمایی از کلیت پروژه بدست می آید. بخشی از خدماتی که در مرحله مطالعات اولیه توسط طراحان ارایه می شود شامل مطالعات امکان سنجی و تحلیل میزان موفقیت پروژه با توجه به نیاز بازار در طراحی معماری است.

همه‌ی اتودها و طرح‌های خود را نگهداری کنید و هرگز کاری را به خاطر نامناسب بودن، دور اندازید. این کار باعث می‌شود تا شما کلکسیونی از اتودها و طرح‌های مختلف داشته باشید و با مرور مجدد آن‌ها، ایده‌های خلاقانه‌تری را تجربه کنید. طراحی معماری نیز مانند هر طراحی دیگری مراحل خاص خود را دارد که با شناخت این مراحل و رعایت درست اصول آن می توان به طراحی دقیق و اصولی پرداخت تا در نهایت طراحی با موفقیت انجام شود. اما تاریخ طراحی معماری به مصر باستان و تمدنهای بین النهرین باز می گردد، یکی از اولین طراحی های معماری مجسمه گودئا فرمانروای بابلی شهر لاگاش می باشد.

پیش طراحی معماری

بررسی داده های ناشی از این مطالعات کمک شایانی به تعیین کاربری پروژه و تناسب زیر بنای بخش های مختلف در طراحی معماری می نماید. این خدمات به خصوص برای کارفرمایان بخش خصوصی بسیار حیاتی و ثمر بخش خواهند بود. البته مهندسین صنایع و شرکت هایی به صورت تخصصی مطالعات امکان سنجی Feasibility study را می توانند انجام دهند اما بهتراست اینکار همراه با یک مشاور معماری انجام شود. اما شاید مهم ترین نوع طراحی برای مشتری و سفارش دهنده پروژه طراحی از نمای پرسپکتیو باشد، این نوع، هنری ترین نوع طراحی در معماری می باشد.

اجرا های انجام شده از طریق ثبت سفارش آنلاین

روند طراحی معماری معماری 98 | معماری نواز