دسته‌ها
اخبار

فروش هواساز با بهترین قیمت خرید انواع هواساز با کیفیت و گارانتی معتبر تهویه نوین-بتا تهویه

یکی از موارد اصلی در بهره برداری مناسب از برج خنک کننده رعایت اصول استاندارد در زمان نصب و راه اندازی این دستگاه میباشد. نصب کولینگ تاور عبارت است از مجموعه اقداماتی که شامل جانمایی، آماده سازی قطعات و اتصالات، استارت اولیه و تست دستگاه و راه اندازی نهایی میباشد. برج خنک کننده مدار باز به شکلی است که اگر دمای مرطوب محیط به مدت 24 ساعت به کمتر از صفر درجه برسد یخ می‌زند که به آن یخ زدگی پایدار می‌گویند. ولی به طور کلی برجهایی وجود دارند که حتی در دمای منفی 15 درجه نیز به کار خود بدون هیچ مشکلی ادامه می‌دهند. به منظور طراحی و استعلام قیمت دقیق و مشاوره پیشنهاد می‌گردد با واحد فروش شرکت ارتباط حاصل نمایید. بدلیل نوسانات قیمت شدید قطعات مورد استفاده در تولید برج خنک کننده می‌بایست لیست قیمت بروز کولینگ تاورها را از دفتر فروش شرکت ناب زیست دریافت نمائید.

برج خنک کننده مکعبی

ضمناً سرعت‌های کم جریان سیال کمتر از، ضرایب کوچک انتقال حرارت و به تبع آن بازدهی غیر بهینه را در مبدل‌های صفحه‌ای ایجاد می‌کند که به همین علت در سرعت‌های کمتر از نمی‌توان از این نوع مبدل‌ها سود جست. همانطور که می دانید درون رادیاتور، آب داغ در جریان است که توسط هوای دمیده شده فن ، خنک می شود. طرز کار مبدل حرارتی هوا خنک به این شکل است که هوا با سرعت زیاد از اطراف لوله های فین دار (لوله های پره دار) عبور کرده و سیال جاری در لوله ها، گرمای خود را به هوای محیط می دهد. علت استفاده از فین (پره) در اطراف لوله ها، افزایش سطح انتقال حرارت است.

انواع مبدل حرارتی بر اساس سطح و نوع تماس سیال گرم و سرد:

در واقع نوع کاربری فن کوین به فضایی که قرار است در آن نصب شود وابسته است. از فن کویل در فضاهای آموزشی، منازل، فضاهای پزشکی یا کارخانه‌جات استفاده می‌شود. در ادامه شما را با نحوه ساز و کار این دستگاه و همچنین قیمت فن کویل بیشتر آشنا خواهیم کرد. فروش فن کویل‌های سقفی یکی از پرکاربردترین نوع از دسته فن کویل‌ها هستند که به دو دسته روکار و توکار تقسیم می‌شوند. برای تصمیم‌گیری بهتر و برای خرید فن کویل سقفی به منظور نصب در هر ساختمان، بهتر است با انواع آن آشنا شوید. در این صورت، بهتر می توانید از بین انواع و برندهای مختلف انتخاب کنید.

  • نام دیگر این دستگاه، فن استاتیک بالا می‌باشد که علت آن همان پرتاب باد بالاتر است.
  • در نوع کاستی چهار طرفه ، هوای سرد و گرم به صورت یکنواخت و در چهار طرف از سقف به سمت پایین دمیده می شود و از آن بیشتر در محیط های اداری و تجاری که دارای سقف کاذب هستند، استفاده می شود.
  • جهت فن کویل حائز اهمیت است چرا که گاهی طراحی ها به صورتی است که امکان تغییر وجود ندارد و اگر در هنگام خرید به این نکته توجه نشود، دستگاه دیگر قابل استفاده برای شما نیست.
  • فن کویل کاستیمعمولا فن کویل های سقفی کاستی برای تخلیه آب های کندانس شده پمپ درین و برای کنترل کارکرد دارای ترموستات سر خود و ریموت کنترل است.

از این رو ورودی و خروجی لوله‌ها از طریق یک کانال که به دو قسمت تقسیم شده است، صورت می‌گیرد. همانطور که از نام این مبدل‌ها پیدا است لوله‌ها به شکل حرف لاتین U ساخته می‌شوند. با باز کردن پیچ و مهره‌ها کانال از پوسته جدا شده و صفحه لوله‌ها و دسته لوله‌ها را می‌توان از پوسته خارج نمود به طوری که امکان تمیز کردن و بازرسی قسمت داخلی لوله‌ها فراهم می‌شود.

  • طراحی این مبدل ها با لوله های مستقیم به صورت یک، دو یا چهار پاس انجام می گیرد.
  • در نتیجه می‌توان آن‌ها را بر اساس این ویژگی‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف قرار داد.
  • چنانچه مواد رسوبی و آلایندگی در استخر کم است، پیشنهاد میشود از مدل مبدل حرارتی استخر ساده بهره بگیرید.
  • در نهایت نیز دستگاه مورد آنالیز نهایی به جهت نصب و کارکرد صحیح، قرار می‌گیرد.
  • مبدل های حرارتی پوسته و لوله ای U شکل، دارای کم هزینه ترین ساختار هستند، زیرا فقط به یک صفحه لوله نیاز دارند.

در واقع ترموستات وظیفه تشخیص کم یا زیاد بودن دمای موجود نسبت به دمای مورد نظر را دارد تا فرمان تغییر جریان ورودی را به فن کویل بدهد. مجموعه دماتجهیز جهت سهولت شما مشتریان عزیز، امکان فروش اقساطی را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید اقساطی فن کویل به صفحه خرید اقساطی مراجعه نمایید. لازم به ذکر است کلیه فن کویل های ارائه شده در سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز دارای شناسه کالا و قیمت مناسب بوده و تخفیف‌های مورد نظر مصرف کنندگان در این قیمت‌ها لحاظ گردیده است. عدم نیاز به لوله کشی، کم حجم بودن، مصرف برق کم، تنوع مدل و غیره از جمله مزایای فن کویل می باشد.

مهم‌ترین پارامتر در تعیین قیمت برج خنک کن همین قطعات داخلی و نوع و جنس آنها میباشد. تناژ برج خنک کننده به معنی تن تبرید یا ظرفیت خنک کاری کولینگ تاور است و واحدی برای سنجش انتقال حرارت است. یک تن تبرید برابر میزان گرمای لازم برای آب کردن یک تن (907 کیلوگرم) یخ 0 درجه به آب 0 درجه در مدت زمان 24 ساعت می‌باشد. بر اساس شکل ظاهری، برج خنک‌کننده به دو شکل مخروطی یا گرد و مکعبی تقسیم می‌شوند. در کولینگ تاورهای مخروطی توزیع آب توسط آب پخش کن یا اسپرینکلر صورت می‌گیرد. با توجه به توزیع مناسب آب در برج‌های خنک‌کننده مکعبی، راندمان این نوع برج‌های خنک‌کننده بیشتر از برج‌های خنک‌کننده مخروطی می‌باشد.

  • برج خنک‌کننده صنعتی جزء کلیدی بسیاری از سیستم‌های تبرید است و وجود آن را در صنایعی مانند نیروگاه‌ها، فرآوری‌های شیمیایی، کارخانه‌های فولاد و بسیاری از شرکت‌های تولیدی که خنک‌سازی فرآیندی ضروری می‌کند.
  • حرارت ابتدا از آب (سیال گرم) به لوله مسی هدایت شده و سپس از طریق لوله و پره ها به جریان هوا منتقل می‌شود.
  • کولینگ تاور گالوانیزه برای مدت زیادی در حدود 50 سال در ظرفیتهای پایین ساخته میشدند و در شرایط ایده آل آب و هوایی تقریبا تا 20 سال نیز عمر داشتند.

میزان تبادل حرارت در مبدل های جریان ناهمسو بیش از میزان این تبادل در مبدل های حرارتی جریان همسو می باشد. از مبدل های حرارتی دو لوله ای ، میتوان به عنوان ساده ترین شکل مبدل ها نام برد. در ادامه با انواع مبدل حرارتی و نحوه عملکرد هرکدام آشنا می‌شویم. بالا بودن ضریب انتقال حرارت مبدل بخاطر نازک بودن صفحات و در نتیجه بالا رفتن راندمان مبدل. قسمت اصلی این مبدل‌های صفحه‌ای همین صفحه‌هایی هستند که انواع مختلفی می‌توانند داشته باشند که دو تا از معروف‌ترین آن‌ها واشبرد و شِورون هستند. این مبدل‌ها برای آرایش‌های مختلف سری و موازی می‌توانند مرتب شوند تا افت فشار و اختلاف دمای موردنظر را ایجاد کنند.

پنل این سیستم ، بیرون از سقف قرار می گیرد ، به همین دلیل است که برای جایگذاری آن به سقف کاذب نیاز داریم. فن کویل سقفی توکار که می توان از آن به عنوان ساده ترین، ارزانترین و پراستفاده ترین نوع فن‌کویل نام برد، از جمله دستگاههای بسیار محبوب در صنعت تهویه مطبوع به شمار می رود. فن کویل زمینی مساحتی از کف را اشغال و نوع دیواری نیز در معرض دید قرار می گیرد. نوع کاستی و نوع سقفی توکار در سقف نصب شده و فقط دریچه هوای خروجی از آن نمایان است. فن کویل کاستی در مدل‌های یکطرفه، دو طرفه و چهار طرفه با راندمان و بازدهی بسیار مطلوب تولید و در بازار موجود می‌باشند. این مدل فن کویل نیز درون سقف جایگذاری می‌شود تفاوت آن با مدل داکتی یا همان سقفی در این است که برای نصب مدل کاستی الزاماً سقف باید از نوع کاذب باشد و در سقف‌های دیگر امکان نصب و قرارگیری این مدل فن کویل وجود ندارد.

پكينگ برج خنک کننده قیمت پکینگ کولینگ تاور خرید پکینگ برج خنک کن فراب زیست فراز-بتا تهویه

برای ساختمان­‌های اداری با بارهای تهویه مطبوع متغیر بر اساس فصل و حضور افراد، در صورتی که هواسازهای با حجم هوای متغیر به درستی نصب و اجرا شوند، بسیار کارآمدتر از هواسازهای با حجم هوای ثابت هستند. درست است که بیش­تر ساختمان‌های اداری مدرن توسط هواسازهای حجم متغیر تهویه می­شوند، اما گاهی به دلیل طراحی ضعیف، عدم فرمان­دهی و بهره ­برداری صحیح و نگهداری ضعیف با اتلافات انرژی زیاد فعالیت می­کنند. نتیجه نهایی این که بسیاری از سیستم­‌های با حجم هوای متغیر مانند سیستم­های با حجم هوای ثابت عمل می­کنند و موجب اتلاف انرژی و عدم آسایش ساکنان می‌گردند. واحدهای اتاقی برای تهویه اتاق هتل و فضاهای دیگری که لازم است به صورت مستقل کنترل شوند به کار می رود. واحدهای اتاقی دارای یک فن و یک کویل گرمایشی (فقط گرمایش)، یک فن و یک کویل سرمایشی (فقط سرمایش) یا دارای هر دو کویل گرمایشی و سرمایشی باشند. کویل گرمایشی ممکن است از آب گرم، یک گرمکن الکتریکی یا کویل کندانسینگ پمپ حرارتی استفاده کند.

کانال های منعطف در نزدیکی دستگاه های پایانه ممکن است قطع یا پیچ خورده باشند و به میزان زیادی جریان هوا به دستگاه های پایانه را کاهش دهند. مصرف انرژی را به حداقل می رساند از مقابله ی غیر ضروری بین سیستم های گرمایشی و سرمایشی می کاهد. این عمل همچنین ناپایداری حاکی از سیکل کوتاه مدت بین حالت های گرمایشی و سرمایشی را کنترل می کند. قبل از سرویس کردن فن ها و قطعات مرتبط، برق موتور و لوازم را قطع کنید. فعالیت کردن در نواحی نزدیک به تجهیزات گردان یا متحرک می تواند بسیار خطرناک باشد.

در هواسازها، گرمایش و سرمایش توسط کویل آب گرم یا سرد و یا اواپراتور انجام میشود. ایرواشر مانند هواساز توسط فن، هوا را به داخل دستگاه کشیده و پس از تنظیم دما و افزایش رطوبت آن، با کانال کشی هوا را در قسمت های مختلف توزیع می کند. دستگاه نازلهای تزریق کننده ای در ایرواشرها وجود دارد که فشار آب بسیار بالا را به درستی کنترل کرده و هوای درون دستگاه را به صورت پودری در می آورد.

اجزای سازنده دستگاه ایرواشر

مونتاژ برج خنک کننده فایبرگلاس بامین تهویه در محل پروژه از ظرفیت 175 تا 1250 تن تبرید به عهده این شرکت می باشد. نصب و راه اندازی برج خنک کننده فایبرگلاس بامین تهویه در هر ظرفیت به عهده خریداران محترم می باشد. اجرای فونداسیون دستگاه برج خنک کننده به عهده کارفرمایان محترم می باشد. ارائه نقشه های فونداسیون برج خنک کننده به عهده شرکت بامین تهویه می باشد. برج خنک کننده فایبرگلاس بامین تهویه باید به گونه ای نصب شود که هوا بتواند آزادانه در آن و اطرافش پخش شود.

برای سایر کاربردهای تصفیه آب، غالباً از دستگاه هواکش استفاده می شود. به عنوان یک اقدام احتیاطی دیگر، سیستم های برج خنک کننده پلاستیکی را می توان با رزین های ضد میکروبی ساخته شده در اجزای واحد تولید کرد تا یک لایه دفاعی اضافی در برابر لژیونلا ایجاد کند. این سوال بسیار مهمی است که بارها توسط کارفرما از ما پرسیده شده است. همانطور که گفتیم برج خنک کننده مدار بسته برای اینکه مقدار آب مشخصی را به همان دمای خروجی کولینگ تاور معمولی مدار باز برساند، بایید مساحتی بین 2.5 الی 5 برابر بزرگتر داشته باشد.

لازم به ذکر است که تفـاوت در نوع نام­ گذاری و کلاس­ بندی های مختلف فيلترهای هوا، تفاوتی در شکل ظاهری و همچنين عملکرد دو فيلتر مشابه از دو کشـور يا دو قاره متفاوت نخواهد داشت. به طور مثال ممکن است فيلتر کيسه­ ای در آمريکا با نامی خاص و همان فيلتر با همان ويـژگی و همان راندمـان در اروپـا با نامی ديگر، کد گذاری و طبقه­ بندی شده باشد. با توجه به میزان آلودگی هوای محل پروژه و حساسیت و الزامات موجود در استفاده از هوای تمیز، نوع و تعداد بسترهای فیلتر هواساز تعریف می ­شوند.

برای راه اندازی و نصب هواساز ها و یا هوارسان ها، در فضا های مختلف باید به موارد مختلفی توجه کرد و آن ها را در دستور کار قرار داد. راه اندازی سیستم ها در بام و یا راه اندازی در کف می توانند چالش های خاص خود را داشته باشند، که باید نسبت به نیاز ما این موضوع دیده شود که در هر مکانی بودیم نسبت به آن تهیه، نصب و راه اندازی شود. هواساز ها در هر مکانی که قصد راه اندازی آن ها را داشته باشیم نصبت به آن فضا به صورت تیکه ای مورد سفارش قرار می گیرند و ساخته می شوند.

دماپویا برترین وبسایت تخصصی تاسیسات ساختمان

سرد وگرم آن دستگاهی است که تعداد مشخصی کویل حاوی آب سرد وگرم ،فن تعدادی فیلتر ،محفظه های تأمین و توزیع هوا و رطوبت زن تشکیل شده است و با تولید هوای سرد و گرم مورد نیاز ،آنرا به بخشهای مختلف ساختمان توزیع میکند. درواقعاتاق هواساز کلیه کارهای مربوط به تهویه کلین روم اعم از حفظ دما و رطوبت و فشار آن را بر عهده دارد. هوا ساز اتاق تمیز از مهمترین دستگاه های تهویه در کلین روم است که تصفیه مطبوع هوا و تهیه مقدار کافی اکسیژن را به عهده دارد. سیستم هواساز اتاق تمیز در داروسازی، بسته بندی، خطوط بزرگ صنایع آرایشی و بهداشتی، خطوط بزرگ صنایع الکترونیک و میکرو الکترونیک، بیمارستان ها به خصوص اتاق های عمل جراحی و غیره … استفاده می شوند.

در خطوط تولید پزشکی و داروسازی از هواساز هایژنیک بتا تهویه استفاده می شود. هر چه هوا ساز با کیفیت تر باشد، در کیفیت کار در اتاق عمل هم تاثیر می گذارد. شکل سیستمی را نشان می دهد که دارای قابلیت گرمایش و سرمایش می باشد توجه کنید که این همان سیستم گرمایش قبلی است با این تفاوت که یک کویل سرمایشی به آن اضافه شده است .

دستگاه ایرواشر چیست؟ قیمت کاربرد ایر واشر انواع-بتا تهویه

پایین بودن امکان نشتی بخاطر دوبله بودن واشرها در قسمت ورودی و خروجی سیال. در این حالت از جوشکاری برای وصل کردن صفحات مبدل استفاده می‌شود. این کار باعث افزایش تحمل فشار تا 60 بار و دما تا 350 درجه می‌شود. بعد از باز کردن صفحه ثابت، دسته لوله و سرشناور را می‌توان مانند یک واحد یکپارچه بیرون کشید. بدین طریق امکان تمیز کردن و بازرسی قسمت خارجی لوله‌ها میسر می‌شود.

انواع مبدل حرارتی لوله و پوسته

اگر در ساختمانی به سرمایش و گرمایش همزمان نیاز باشد ، باید فن کویل چهار لوله نصب شود که چهار لوله همزمان به چیلر و منبع گرما(پکیج ، موتورخانه و … ) متصل می شود. از ویژگی های خوب آن ، امکان تنظیم دمای جداگانه اتاق ها است که هم امکان اتصال به چیلر و هم موتورخانه را دارد و این یعنی صرفه جویی در تجهیزات و پایین آمدن هزینه خرید و نگهداری. یکی از تفاوت های فن‌کویل کاستی یک طرفه با فن‌کویل سقفی توکار این است که جهت پرتاب فن‌کویل سقفی توکار روبرو ( روبروزن) و جهت پرتاب فن‌کویل کاستی یکطرفه رو به پایین ( پایین زن) می باشد. معمولا در ظرفیت هوادهی بین ۳۰۰ تا ۲۲۰۰ فوت مکعب بر دقیقه ساخته می شوند و به سه شکل داکت فن کویل توکار سقفی ، روکار سقفی و روکار ایستاده دیواری موجود هستند.

فن کویل زمینی آذر نسیم 600-CFM

ایرواشر های تهویه نوین ایرانیان با رعایت تمامی استاندارد های ذکر شده یکی از بهترین گزینه های موحود در بازار محصولات تهویه مطبوع می باشد. در حالت گرمایشی با باز کردن مسیر ورودی آب گرم از طرف پکیج های گاز سوز به کویل مخصوص آب گرم، دمای سطح کویل ها افزایش می یابد. همچنین دمای هوای عبوری از دستگاه ها در اثر تماس مستقیم با لوله های داغ بالا می رود. از مزایای استفاده از هواشورها می توان به قیمت پایین آنها نسبت به دستگاه های مشابه مانند ترکیب هواساز و چیلر با روفتاب پکیج اشاره نمود.

مبدل حرارتی هیت اکسچنجر چیست؟ صفحه ای و لوله ای قیمت-بتا تهویه

به دلیل راندمان و ضریب انتقال حرارت بالای مبدل حرارتی صفحه‌ای، جریان سیال داخل مبدل به شکل جریان متناوب است. لذا 80 تا 90% درصد به فضای نگهداری کمتری احتیاج خواهند داشت. همانطور که از نامش پیدا است، مبدل حرارتی وسیله ای است که گرما را از یک محیط جذب کرده و گرمای جذب شده را به محیط دیگر منتقل می‌کند. بدون مبدل های حرارتی ، بسیاری از فرآیندهای صنعتی امکان پذیر نیست.

به همین دلیل دستگاه ایرواشر ، دستگاه مناسبی برای سرمایش ساختمان های واقع در مناطق مرطوب نیست و یکی از معایب این سیستم محسوب می شود و بهتر است که در مناطق با هوای خشک و نیمه خشک (مناسب با آب و هوای اکثر نقاط ایران) استفاده شود. در ادامه به توان خنک کاری دستگاه ایرواشر در شهرهای مختلف کشورمان خواهیم پرداخت و خواهید دید که کاربرد آن در چه شهرهایی منطقی و در چه شهرهایی غیر منطقی است. در مدل های کوچک ایرواشر ممکن است به جای اتصال به موتورخانه، به کمک لوله کشی به یک پکیج دیواری گازسوز متصل گردد.

  • در ایرواشر کلاس ۸، درصد رطوبت زنی به هوا بالاتر است، قاعدتا مصرف آب بیشتری دارد و هوای خنک تری تولید می‌کند.
  • برای داغ شدن آب موجود در بویلرها لازم است آن‌ها را به یک منبع حرارتی وصل کرد.
  • در ادامه برای توضیحات بیشتری در خصوص قیمت و خرید ایرواشر ارائه می دهیم.
  • اگر شما تا به حال از دستگاه زنت استفاده کرده باشید، می‌دانید که هوای گرم وارد این دستگاه شده و برای خنک شدن باید از سلولزهایی که از قطرات آب سرد پر شده است، گذر کند.
  • پس قاعدتاً به طور مثال می بایست برای دستگاهی با کلاس 8 پمپی بزرگتر و تعداد نازل های بیشتر در نظر گرفت.

موانعی به اسم بافل در سر راه حرکت سیال درون پوسته جاسازی می شود تا به سیال درون پوسته حرکتی آشفته (مغشوش) بدهد تا حرارت بیشتری بین دو سیال منتقل شود. سر و ته لوله ها با قطعه ای به نام تیوب شیت نگه داشته می شود که تیوب شیت ها علاوه بر نگه داشتن لوله ها، عمل آبندی را هم انجام می دهند تا دو سیال با هم تماس فیزیکی نداشته باشند. ساده ترین نوع مبدلی که در صنعت ساخته می شود مبدل حرارتی دو لوله ای است که به آن مبدل سنجاق سری نیز گفته می شود. در این نوع مبدل یکی از سیال ها از درون لوله و سیال دیگر از مجاری بین دو لوله عبور می کند و به این ترتیب عمل انتقال حرارت صورت می پذیرد. از جمله مسائل دیگری که هنگام خرید مبدل حرارتی دو لوله‌ای یا سفارش آن می‌بایست حتماً به آن دقت نمایید، نوع سیال‌هایی است که قرار است در دل سیستم به جریان بیفتند. اگر از سیال چسبناکی استفاده می‌کنید، بهتر است لولة داخلی را برای جریان آن سیال برگزینید، تا عبور آزادانه‌تری داشته باشد.

سیستم های تهویه مطبوع تبخیری (مانند کولر آبی و ایرواشر) ، حداکثر می توانند دمای هوا را تا 3 درجه بالاتر از دمای مرطوب آن شهر کاهش دهند. ایرواشر آپارتمانی به صورت مستقل و بدون نیاز به لوازم گرمایشی یا سرمایشی جانبی، می تواند محیط را گرم یا سرد کند اما عملکرد هواساز اینطور نیست و همرا با دستگاه های سرمایشی مانند چیلر و دستگاه های گرایشی مانند بویلر مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا هوا ساز دستگاه تولید کننده گرما یا سرما نیست و فقط توزیع کننده هوای گرم و سرد است و اگر نیاز به هوای سرد باشد، اب در چیلر دستگاه سرد می شود و یا اگر نیاز به هوای گرم باشد، آب در بویلر دستگاه گرم می شود و در هواساز پمپاژ می شوند. اما در حالت گرمایشی، علاوه بر کاهش دما، رطوبت هوا نیز افزایش می یابد، که این افزایش رطوبت، برای شهرهایی با آب و هوای شرجی مناسب نیست. در این حالت، هوا ابتدا فیلتر می شود، در مرحله بعد، از کویل دارای آب گرم عبور می کند. برای تامین آب گرم کویل از موتورخانه یا پکیج ساختمان استفاده می شود.

کاربرد دستگاه ایرواشر

برج خنک کننده هلر نیز یکی از انواع برجهای خنک کننده مکش طبیعی میباشد. این نوع از برجهای خنک کن براساس نیاز مصرفی واحد مصرف کننده طراحی و ساخته میشود. در نوع دوم از برج خنک کننده هیبریدی در حقیقت ما با دو نوع کویل روبرو هستیم. بطور خلاصه اینکه در مدل خشک، هیچ گونه مصرف آبی حتی بمنظور خنک کاری کویلها استفاده نمیشود لیکن در مدل مدار بسته، سیال فرآیندی داخل کویلهای مسی میتواند با پاشش آب روی کویلها خنک کاری شود.

برج خنک کن بتنی مکعبي جریان مخالف ( Counter flow ) سري1 w

اما همچنین بیشترین یکنواختی حرارتی را در دیواره های این دستگاه امکان پذیر می کند. مبدل ها دارای دو مدار گردش سیال مجزا هستند که حرارت بین آنها با رسانایی از طریق مواد مبدل منتقل می شود. کاربرد بسیار زیاد آن باعث می‌شود که در صورت نیاز به تعمیر، همیشه بهترین جنس قطعات را در اختیار داشته باشید. شما با کم‌ترین هزینة ممکن، بازده انتقال حرارت مطلوبی به دست خواهید آورد. در مبدل جریان متقاطع، مسیر یک سیال با زاویة 90 درجه مسیر دیگری را قطع می‌کند.

در شکل زیر ساختار درونی نوع زمینی آن که شامل کویل (لوله های مسی رفت و برگشتی با پره های آلومینیومی) و فن است، نشان داده شده است. این نوع نیز داخل سقف کاذب نصب می‌شود و دور از دید مستقیم قرار دارد. مدل کانالی ظرفیت هوادهی بالاتری نیز دارند و در مواقع نیاز به ظرفیت های بالاتر به جای فن کویل سقفی توکار از فن کویل کانالی استفاده می‌شوند. فن کویل یکی از اجزای سیستم تهویه مطبوع می باشد که برای سرمایش و گرمایش ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی، بیمارستان ها، کارخانجات، و غیره استفاده می شود و وظیفه انتقال حرارت و تهویه مطبوع در ساختمان را بر عهده دارد.

فن کویل دیواری گرین ایرباس مدل GWF300P1

نوع دیگری از دسته بندی هوارسانها ، تقسیم بندی آن ها بر اساس شکل ساخت و نصب آناست. دستگاههای عمودی ارتفاع بلند تری دارند اما مساحت کمتری از سطح را اشغال می کنند. هواسازهای افقی که مرسوم تر از نوع اول هستند، دارای ارتفاع کمتر و سطح اشغالی بیشتری هستند. دریچه ورود و خروج هوا در این دو نوع نیز به شکل متفاوتی تعبیه شده است. در نوع افقی، دریچه های ورودی و خروجی در یک راستا هستند و هوا از یک سو وارد شده و از سوی مقابل خارج می شود.

انواع دستگاه هواساز :

عموما این نوع سیستمها بر اساس نوع محل مورد استفاده در محیط های مختلف قابل نصب می‌باشند و نوع سیستم فیلتراسیون قوی هوا مطبوع تولید شده سبب می‌شود این مدل را تحت عنوان هواسازهای بهداشتی نیز بشناسیم. هواسازهای خانگی آپارتمانی ساختمان به صورت مجزا تحت عنوان هواساز آکنوپک خانگی خود از نظر تامین آب سرد و گرم ورودی به دستگاه به صورت یک واحد یکپارچه عمل می‌کنند. دمپرهای هوای تازه و هوای برگشت نصب شده روی هواساز قادرند میزان هوای تازه دریافتی یا میزان هوای برگشت از مکان مورد تهویه را به هر نسبت دلخواه کنترل نمایند. پیش فیلترهای مختلفی که قابل نصب در بدو ورود هوای تازه به هواساز میباشند از ورود حشرات، خاشاک، ذرات درشت جامد و غیره به درون دستگاه جلوگیری می‌کنند و برای تمیز کردن هوا بیشتر میتوان از فیلتر های کیسه ای، کاغذی، نمدی، رول فیلتر استفاده کرد.

  • سیستم های توزیع هوا شامل هواساز ،شبکه کانال و اجزای مرتبط با گرم کننده ها، تهویه و خنک سازی در ساختمان ها می شوند.
  • نوع دیگری از دسته بندی هوارسانها ، تقسیم بندی آن ها بر اساس شکل ساخت و نصب آناست.
  • این نوع هواسازها عموما در بخش بالکن و در محیط بیرون نصب می‌شوند و به داخل منزل یا محیط کانال کشی می‌شوند.

با استفاده از ترموستات کنترلی نصب شده در هر اتاق یا هر قسمت از ساختمان و نیز روشن و خاموش شدن فن ، مقدار دمای حرارتی و برودتی تنظیم می شود. در این دستگاه ها دو لوله تعبیه شده است که یکی برای ورود آب سرد یا گرم است و دیگری برای خروج همان آب ورودی است. نوعی فن کویل با نام زمینی فوق باریک و نیز وجود دارد که می‌توان آن را بر روی دیوار یا زمین نصب کرد.

به عبارت دیگر یکی از این دو سیال در لوله‌ها و دیگری در اطراف لوله‌ها و در درون پوسته جریان خواهد داشت. آب استخر همواره حاوی مواد شیمیایی چون کلر، اسید و ازن می باشد به همین دلیل بدنه و کویل مبدل به صورت دائم در معرض خوردگی و زنگ زدگی ناشی از تماس با آب استخر است. واشرهای لاستیکی محدودیت در حداکثر دمای قابل دستیابی و فشار کارکرد و نوع سیال را برای طراحی این نوع مبدل‌ها ایجاد می‌کند. ضمناً هندسه پیچیده کانال‌های جریان باعث افزایش ضریب اصطکاک در مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای می‌شوند. مبدل حرارتی از نوع تماس مستقیم، که در این نوع مبدل مانعی بین سیالهای سرد و گرم وجود ندارد و به طور مستقیم سیال گرم و سرد با یکدیگر در تماس هستند و انرژی و حرارت، منتقل می گردد.

بسته به نوع مبدل حرارتی، فرایند انتقال حرارت می‌تواند از گاز به گاز، از مایع به گاز یا از مایع به مایع باشد. در واقع مبدل حرارتی وسیله‌ای است که اجازه می‌دهد گرمای مایع (مایع یا گاز) به مایع دوم (مایع یا گاز دیگری) منتقل شود بدون این که دو با هم مخلوط شوند یا در تماس مستقیم با هم قرار گیرند. ابتدا دو صفحه فلزی بلند که به صورت موازی در کنار هم قرار دارند، پیچانده میشوند. این پیچانندگی بایستی توسط میله مندرل انجام گیرد تا شکل حلزونی به دست بیاید. در نهایت لبه‌های صفحات فلزی که در کنار یکدیگر قرار دارند به همدیگر جوش داده می‌شود و یک کانال کامل ایجاد میشود. به همین منظور در هر دو کانال حلزونی، بایستی پینهای فاصله انداز به صفحات جوش شوند.

فن کویل کاستی چهار طرفه تهویه مطبوع گرین-بتا تهویه

این نوع به دلیل داشتن ظاهری جذاب و زیبا و همچنین مصرف انرژی پایین، توانسته طرافداران زیادی را به خود جذب کند. همچنین این فن کویل بیشتر در محیط های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. برای شناخت مشخصات فنی فن کویل دیواری به لینک مشخص شده مراجعه کنید. فن کویل ها شامل کویل سرمایشی و گرمایشی هستند که باعث کنترل درجه حرارت محیط می شوند. برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه عملکرد فن کویل پیشنهاد می کنیم به ادامه مطلب مراجعه فرمایید. حتما کاربرد در فضایی که فن کویل در آن نصب می شود را در نظر بگیرید ، مثلا در اتاق های کوچک ، فن کویل زمینی روکار نصب نکنید.

فن کوئل کاستی چهار طرفه اوشان CFN600 تهویه با موتور دمپر

پکینگ های هات رول نیز در قطرهای مختلف از طریق پیچش ورقهای پی وی سی تولید میشوند. این نوع از پکینگ ها نیز با ارتفاع 20 و 30 سانتی متر قابل سفارش هستند و با توجه به ظرفیت برج از قطر 80 تا 200 سانتی متر بصورت یکپارچه تولید میگردد. نکته ی قابل ذکر در مورد پکینگ فیلم پلی پروپیلن اتصالات صفحات آن است.

نازل های آب پاش

انتقال حرارت بهینه که به‌دلیل درهم بودن جریان و کوچکی قطر هیدرولیکی برای هر دو سیال عامل دارای ضریب انتقال حرارت بزرگ هستند. ASME Sec VIII که برای طراحی مکان یکی مبدل‌های حرارتی فشار بالا استفاده می‌گردد. API ۶۶۱ که توسط انجمن نفت آمریکا تدوین شده‌است و برای طراحی و ساخت مبدل‌های هوا خنک استفاده می‌گردند. در مبدل‌های تماس مستقیم، جریان‌ها، دو مایع غیرقابل اختلاط یا یک گاز و یک مایع هستند. دو سر مبدل یعنی سر جلویی و عقبی مبدل به گونه ای طراحی و ساخته می شود که سیال از یک سر مبدل وارد شده و به سمت ورودی لوله ها هدایت شود و پس از عبور از لوله ها وارد سر عقبی شده و در آنجا جمع آوری گردد. معمولا ابعاد این دسته از مبدل ها در مقایسه با سایر مبدل های لوله ای کمتر است زیرا انتقال حرارت در مسیر های منحنی و پیچ دار بیشتر از مسیر مستقیم است.

فروش هواساز با بهترین قیمت خرید انواع هواساز با کیفیت و گارانتی معتبر تهویه نوین-بتا تهویه

کنترل این سیستم بسیار ساده تر از دیگر تجهیزات سرمایش و گرمایش است و هزینه کمتری را در بردارد. مدل فن کویل ایستاده در ظرفیت بالا ساخته شده و این مدل به علت اشغال فضای زیاد، کمتر استفاده می شود. مدل توکار درون سقف نصب می شود و به دلیل زیبایی و کم صدا بودن بسیار مورد توجه است.

برای عملکرد درست یک بویلر یا دستگاه دیگ بخار در موتورخانه قرار دارد . دستگاه تهویه ایرواشر از لوله مارپیچی دارای آبگرم یا بخار داغ تشکیل شده است که با لوله کشی به موتورخانه وصل می شود. در دستگاه های ایرواشر سایز کوچک ممکن است دستگاه به پکیج دیواری گاز سوز نیز وصل شود. یکی از علایمی که با بروز آن می توانید بفهمید دستگاه ایرواشر خانگی شما دچار این مشکل شده، افت فشار در نازل ها است.

طبقه بندی ایرواشر بر اساس کلاس رطوبت زنی

معمولاً در فصول گرم که آب سرد در درون کویل ها عبور می کند از هواساز به عنوان هواساز سرد یا سرمایشی و در فصول سرد که آب گرم در درون کویل ها جریان پیدا می کند از هواساز گرم استفاده می گردد. بعد از اینکه آب سرد و آب گرم از این طریق به هواساز منتقل شد یک فن بزرگ و یا چند فن کوچکی که در آن قرار دارند با دمیدن هوا از روی کویل ها هوای موجود را گرم یا سرد خواهند کرد. فرق آب گرم و آب سرد در این سیستم این است که در فصل تابستان که هوا را سرد می کند به آن هواساز سرمایشی و در فصل زمستان که نیاز به هوای گرم است به آن هواساز گرمایشی می گویند.

عملکرد آن نیز به این صورت است که آب در سطح پکینگ به صورت یکنواخت پخش شده و با هوای بیشتری تماس برقرار می‌کند. این در حالی است که پس از پاشش آب توسط نازل، آب درون پکینگ به تله افتاده و فرصت بیشتری برای تبخیر خواهد داشت. پکینگ‌ها ساختار شبکه‌ای دارند و در دو نوع اسپلش و غشایی در برج خنک کننده به کار گرفته می‌شوند. دمای برج خنک کننده به وسیله یک دماسنج که بر روی خروجی تشتک نصب شده است، اندازه گیری می شود. برج های خنک کننده در ظرفیت ها مختلفی ساخته می شود و این ظرفیت ها با توجه به نوع پروژه و محاسبات دقیق مهندسی تعیین می شود.