دسته‌ها
اخبار

وکیل در ایران، شماره وکیل در ایران، انجام امور حقوق خانواده توسط وکیل پایه یک دادگستری دادسو-کدام وکیل

بر خلاف کانون وکلا که نهادی مستقل از حاکمیت است، مرکز امور مشاوران کاملا زیر مجموعه و تحت تفوق قوه قضاییه و مخالف قاعده ضرورت استقلال وکیل و قاضی به عنوان دو بال فرشته عدالت. دعاوی کیفری، دعاوی هستند که برای رسیدگی به موضوعاتی که قانون گذار آنها را به موجب قانون ممنوع و مستوجب مجازات دانسته است مطرح می شوند. به زبان ساده در دعاوی کیفری جرمی واقع شده است و فرد مجرم توسط دادگاه به مجازات تعیین مجله خبری وکیل شده در قانون محکوم می شود. چنانچه وکیل از این قانون تخلف نماید، به مجازات انتظامی درجه ی 3 در نوبت اول و درجه ی 4 در نوبت دوم و درجه ی 5‌ در نوبت سوم محکوم خواهد شد و به این تخلف وکیل در دادسرا و دادگاه انتظامی کانونی رسیدگی می شود که تخلف در حوزه ی آن واقع شده است. بی شک یک وکیل متخصص می تواند به خوبی شما را در امور قضایی و هرجایی که نیازمند به درک صحیح قوانین داشته باشید کمک شایانی کند.

مزایا و ویژگی های خوب شغل یک وکیل دادگستری چیست ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که هزینه حق الوکاله در وکلا، قیمت ثابتی ندارد و معمولا هر وکیلی بنا به نوع پرونده و کاری که انجام می دهد، هزینه متفاوتی از موکلین می گیرد. نامبرده فارغ‌التحصیل رتبه‌ی یک دکتری بوده و در سوابق خود عضویت در هیئت علمی دانشگاه، سابقه‌ی قضاوت، رتبه دوم کارآموزی قضاوت تهران، نگارش کاملترین شرح قانون مجازات اسلامی در 4 جلد را دارا هستند. همچنین نگارش چندین مقاله‌ی علمی – پژوهشی و وکالت در پرونده‌های مهم از دیگر افتخارات ایشان است. باید به این نکته توجه داشت که در تمامی نقاط جهان، از مهمترین حقوقی که برای متهمان در نظر گرفته میشود، حق داشتن وکیل کیفری و طرح دفاعیه میباشد. در دعاوی که موضوع آنها جزایی میباشد نیز هر دو طرف دعوا می توانند از همان ابتدا وکیل یا وکلای خود را به محضر دادگاه معرفی کنند و از مزایای داشتن وکیل بهره ببرند. شاید در ابتدا با خود فکر کنید قوانین کشورها به گونه ای طراحی شده اند که همه از ان اگاهی دارند .

اما در تعریف وکیل باید گفت، گاهی شخصی شرایط لازم برای انتخاب وکیل (چه دادگستری و چه مدنی) را ندارد و این امر را به یک وکیل یا شخص دیگری محول خواهد کرد تا به نیابت و از جانب او وکیلی انتخاب کند. برای مثال هنگامی که شخصی در زندان است و نیاز به خدمات وکیل پایه یک دادگستری دارد. در این شرایط برای اخذ وکالت به شخصی وکالت خواهد داد تا او قرارداد وکالت دادگستری را با وکیل به امضا رساند. وکیل پایه یک دادگستری به دلیل دانش حقوقی بالا و پشت سر گذاشتن آزمون‌ها و مراحل متعدد، مطمئنا تخصصی تر و حرفه‌ای‌تر از سایر وکلا به تکالیف و وظایف محول شده در چارچوب قرارداد وکالت عمل خواهند کرد.

  • در بخش شفاهی این آزمون باید پرونده‌ای را حل‌وفصل کنید و اگر در مراحل کتبی و شفاهی نمره قبولی را دریافت کنید، مراسم تحلیف برای شما برگزار می‌شود و این‌گونه به وکیل پایه‌یک دادگستری تبدیل خواهید شد.
  • توجه داشته باشید که در چنین مواقعی متهم حق دارد از همان مرحله ی کشف جرم تا زمان اجرای حکم صادره به کمک یک وکیل خبره تمام مراحل دادرسی را بگذراند.
  • یکی از اصلی ترین و مهم ترین کاربرد های وکیل در ایران در هنگام طرح دعاوی مدنی میباشد.

این تصور غلط نیست؛ اما نباید از خاطر ببریم که آگهی‌های استخدام وکیل انواع بسیاری دارد و یک وکیل می‌تواند وظایف متفاوت و وسیعی ازآنچه ما در ذهن داریم، ایفا کند. اگر در پرونده خود اعم از دعاوی ملکی، خانواده ، کیفری ، الزام به تنظیم سند رسمی ، اثبات مالکیت، افراز و تقسیم به مشکل برخورده اید میتوانید از وکلای مجرب و متخصص گروه وکلای حکمت راهنمایی و مشاوره بگیرید. 2- تعدادی از وکلا با سه یا ده سال کار احتمالا به قدری اندوخته جمع می کنند که دیگر نیازی به شغل وکالت ندارند و وارد بازار تجارت یا …. می شوند و تعدادی در خارج از کشور ملک و املاک می خرند و تفننی کار و تفریح می کنند.

وکیل ایرانیان مقیم خارج – وکیل بین المللی

همچنین می‌توانید گزینه ایمیل فرصت‌های شغلی پیشنهادی را در پروفایل شخصیتان در جاب ویژن فعال کرده تا این آگهی‌ها از طریق ایمیل برای شما ارسال شوند. در انتها اگر هنوز رزومه حرفه‌ای خوبی ندارید، می‌توانید از رزومه ساز انگلیسی و فارسی نیز کمک بگیرید. بعد از گذراندن این کارآموزی، نوبت به ارائه پایان‌نامه تحقیقی و آزمون اختبار می‌رسد. این آزمون که سه بار در سال برگزار می‌شود، تشکیل‌شده از دو مرحله کتبی و شفاهی است و در شش رشته حقوق برگزار می‌شود. ابتدا باید در کنکور علوم انسانی شرکت کنید و در انتخاب رشته، حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی را انتخاب کنید. یک وکیل، درآمد ثابتی نداره بطور مثال هیچگاه نمیتوان گفت یک بقال یا قصاب چقدر درآمد دارد یک وکیل هست که 200 هزار تومان پول میگیرد در ماه،یک وکیل هم هست که 200 میلیون تومان میگیرد در ماه.