دسته‌ها
اخبار

وکیل در ایران _ انجام انواع امور حقوقی بدون حضور در ایران موسسه حقوقی دادنیک-وکیل10 مجله وکیل-کدام وکیل

موسسه حقوقی دادسو به صورت تخصصی در حوزه امور خانواده و انحصار وراثت فعالیت می‌کند. می‌توانید از طریق واتس‌آپ که در صفحات مختلف وجود دارد با کارشناسان حقوقی دادسو ارتباط گرفته و مشاوره حقوقی رایگان دریافت کنید. اگر قصد دارید برای امور حقوقی خود به یک وکیل در ایران وکالت دهید، باید از طریق سامانه ثنا یا میخک اقدام کنید. بعد از تنظیم و ثبت وکالت‌نامه یک کد رهگیری دریافت می‌کنید که بر آن اساس می‌توانید از سفارت ایران وقت احراز هویت و تائید مدارک رزرو کنید.

  • وکلای دادنیک به صورت تخصصی در حوزه انواع امور حقوقی، ایرانیان خارج از کشور فعالیت می‌کنند.
  • اهمال قصور و تقصیر وکیل دادگستری در انجام وظایف وکالت ممکن است تخلف انتظامی شمرده شود و تخلفات انتظامی مستوجب تعقیب انتظامی و مجازات مشخص شده در قوانین وکالت برای وکیل می باشد.
  • 2- تعدادی از وکلا با سه یا ده سال کار احتمالا به قدری اندوخته جمع می کنند که دیگر نیازی به شغل وکالت ندارند و وارد بازار تجارت یا ….
  • دانشگاه‌های حقوقِ بسیاری در ایران وجود دارند که بسیاری از بهترین وکلا را به جامعه معرفی کردند.
  • رضا شکاری، بازیکن ۲۴ ساله تیم فوتبال گل گهر، که برای «ادای توضیحات» به کمیته انضباطی این باشگاه احضار شده بود، تا تعیین تکلیف نهایی از حضور در ترکیب این تیم محروم شد.
  • متاسفانه یکی از ویژگی زندگی در این قرن، وجود دغدغه ها و اضطراب و نگرانی می باشد .
قاضی دادگاه هیچکدام از فیش های واریزی مارو قبول نکرد و متاسفانه حکم جلب هر دو برادر منو صادر کرده است. حالا میخواستم بدونم آیا ما میتونیم پرونده رو به دیوان عالی کشور ببریم؟ در اینباره ما رو راهنمایی کنید ممنون میشویم. در کل وکیل دادگستری بعد از بررسی مدارک و شواهد موکل نهایتا می تواند نتیجه پرونده را پیش بینی کند. حتی پیش بینی نیز نمیتواند نتیجه قطعی هر پرونده‌ای باشد چرا تصمیم گیری نهایی و صدور رای برعهده وکیل نیست. به این نکته هم باید توجه داشته باشید که اکثرا بهترین وکیل ها بخصوص در شهر تهران، بهترین حق الوکاله رو هم از موکلش می گیرند و حق الوکالشون هم بهترین و هم بیشترین هست.

هدف مجموعه وکیل سایا، فراهم کردن زمینه دسترسی همه افراد به بهترین وکلای ایران است. با این حال معمولا برخی از وکلای پایه یک دادگستری در یک یا چند حوزه دارای تخصص هستند و در آن زمینه تجربه و مهارت کافی را در گذر زمان کسب نموده اند. مثلا یک وکیل در حیطه دعاوی خانواده دارای تخصص و مهارت است و دیگر در حوزه چک و اسناد تجاری و برخی نیز در حیطه قرارداد‌ها یا شرکت‌ها دارای بیشترین تجربه و فعالیت هستند. در مجموع هیچ محدودیتی برای قبول وکالت از طرف وکلای پایه یک دادگستری در هیچ پرونده‌ای وجود ندارد، ولی شما برای انتخاب بهترین وکیل باید به دنبال وکیل پایه یکی باشید که در حیطه‌ای مشخص، دارای مهارت و تجربه و دانش بالاست. بهترین وکیل ایران در امور حقوقی، یک وکیل پایه یک دادگستری است که به مشاوره ی افراد در امور مدنی می پردازد. بهترین وکیل ایران در خصوص دعاوی حقوقی فعالیت می کند و به قوانین حقوقی مانند، قانون حمایت خانواده، قانون امور حسبی، قانون مدنی، قانون آیین دادرسی مدنی، قانون تجارت و غیره آگاهی دارد.

انواع وکیل از نظر مراجع پیگیری و درجه اعتبار و صلاحیت

سامانه‌های حقوقی متعددی در فضاهای مجازی فعالیت دارند که با بهره‌گیری از وکلای باتجربه و دانش‌آموختگان رشته حقوق، مشاوره‌های حقوقی خوبی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. وکیل پایه یک دادگستری در صورت دریافت هر نوع سند و مدرکی از موکل، موظف است به او رسید داده و در حفظ و نگهداری آن بکوشد. این آزمون که تحت نظارت جدی کانون وکلا دادگستری (اسکودا) طراحی و انجام می‌شود، به صورت کتبی و همزمان در سراسر کشور برگزار شده و از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است. آزمون وکالت بسیار دشوار است و هر فارغ‌التحصیلی امکان اخذ نمره قبولی را نخواهد شد. شرایط و ویژگیهای وکیل خوب را می توان به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد دسته اول آن شرایطی است که قانون مدنی برای وکیل نظر گرفته است اختصاص به وکالت در دعاوی ندارد وکیل باید اهلیت داشته باشد یعنی چه شرایط عمومی انعقاد قرارداد وکالت را داشته باشد که این شرایط در ماده ۱۹۰ قانون مدنی ذکر شده است. هر چند علم به قوانین و موضوعات حقوقی و قواعد دادگستری بسیار مهم است ولی اموری نیز هست که در طول سالیان و از رویه های دادگاه برای وکیل به دست می آید.

در این شرایط و تحت قوانینی کانون وکلا از میان وکلای دادگستری هر حوزه، یک نفر را به عنوان وکیل، برای او انتخاب خواهد کرد. همانطور که از نام آن مشخص است وکیل انتخابی وکیلی است که به انتخاب خود شخص انتخاب شده و وکالتنامه، بدون واسطه بین موکل و وکیل به امضا می‌رسد. یکی از روش‌های معمول در انتخاب وکلای دادگستری همین روش وکیل تهران انتخابی است و اغلب متقاضیان، وکیل خود را به صورت انتخابی تعیین می‌نمایند. وکیل پایه یک دادگستری موظف است در متن وکالت نامه خود، کلیه موضوعات را به صورت صریح و کاملا واضح بازگو کند و موکل خود را از آن آگاه سازد. از جمله این موضوعات، می‌توان به حق‌الوکاله، نوع وکالت اعطا شده، حدود اختیارات وکیل در امر دادرسی و غیره اشاره کرد.

آزمون کانون وکلای دادگستری (اسکودا)

پس از گذراندن این دوره، آزمونی دیگر پیش روی وکلا است که از آن نیز باید گذر کنند. دلیل انتخاب این رشته در میان متقاضیان، می‌تواند متعدد باشد؛ این دلایل می‌توانند بازار کار خوب این شغل، آینده شغلی آن و همچنین رنج بالای حقوق و دستمزد وکلا باشد. اگر از مذاکره لذت می‌برید و همچنین در برقراری ارتباط با دیگر افراد مهارت بالایی دارید، می‌توانید به این شغل به عنوان شغل آینده خود فکر کنید. وکلا می‌توانند در زمینه‌های شغلی مختلفی کار کنند و رشد مداوم شغلی و درآمد بالا، این شغل را به یک شغل محبوب تبدیل کرده است. وکیل اتفاقی وکیلی است که دانش آموخته حقوق رشته حقوق است ولی هنوز اجازه وکالت ندارد و نتوانسته پروانه وکالت را از کانون وکلا اخذ نماید.

به ازای هر چهارصد و یک نفر 401 نفر جمعیت این آمار به معنی است که ایران حدود یکصد و نود هزار وکیل به نسبت جمعیت کم دارد . دقت بالا و توجه زیاد به جزئیات – زیرا ریزترین موضوعی می تواند بر مسیر پرونده تأثیرگذار باشد و بی توجهی به آن آثار غیر قابل جبرانی برای وکیل به همراه بیاورد. د چرا که امکان دارد از جهت ارتباطی نتوانند به راحتی مردها ارتباط بزنند ولکن عوامل ذیل در میزان درآمد وکیل موثر است …. حقیقتا نمی توان درآمد ثابتی برای کارآموزان وکالت ،تعیین کرد و لکن درآمد کارآموزان وکالت بستگی به عوامل مختلفی از جمله …. سرقت، کلاهبرداری، مواد مخدر، رابطه نامشروع، جعل سند و استفاده از سند مجعول از جمله دعاوی کیفری هستند. خدمات سامانه میخک بسیار گسترده بوده و تمامی امور کنسولگری ایران را برای هموطنان انجام می‌دهد.

در مورد حقوق مالکیت، به موکلان در مورد حل‌وفصل مشکلات مربوط به املاک و اختلافات املاک مسکونی و تجاری مشاوره حقوقی می‌دهند. در شرکت‌ها نیز، وکلا به بررسی موارد مربوط به کارمندان و کارفرمایان و رابطه آنها می‌پردازند و همچنین از انجام قانونی فرآیند استخدام مطمئن می‌شوند. به صورت کلی، استخدام وکیل در تمام موارد بالا به مجله خبری وکیل موکلان کمک می‌کند تا از امور حقوقی باخبر شوند و همچنین امور خود را طبق قانون پیش ببرند. علاوه بر موارد فوق، سامانه حقوقی بنیاد وکلا، با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص، آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، اختلافات حوزه کار و روابط کارگر و کارفرما و سایر مسائل حقوقی است.

هر چند خود ایشان اعتقاد داشتند که تعریف محافظه کار و غیر محافظه کار و افراطی و … در متون ادبی و سیاسی در ایران، تعریف روشنی ندارد و بر حسب موارد و زمان‌ها و مکان‌ها بسیار متفاوت است. کشاورز در دو دوره ریاست اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران را بر عهده داشت. کسانی استقلال وکیل را بر‌نمی‌تابند که قانون و عدالت را مانع مقاصد و اهداف خود می‌دانند. چون وکیل زبان گویای قانون است روزبه‌روز درصدد تخدیش جایگاه و استقلال این نهاد دیرپا و مانا هستند؛ لذا برای اصلاح نابرابری‌ها و اجرای قانون و عدالت نیازمند حضور و نقش مؤثر نهاد وکالت در جامعه هستیم. از دیگر پرونده هایی که توسط ایشان پیگیری شده است، وکالت پرونده آقای میرحسین موسوی، سعید لیلاز، کامبیز نوروزی، محمد عطریانفر و شاپور کاظمی بوده که ایشان برعهده داشتند.