دسته‌ها
اخبار

از آغاز اعتراضات در ایران، «۴۳ وکیل» بازداشت‌ شده‌اند-کدام وکیل

عماد شرقی و مراد طاهباز دو زندانی دیگر ایرانی– آمریکایی در ایران هستند که اولی به جاسوسی و دومی به «همکاری با دول متخاصم» متهم شده‌ است. یک روز پس از انتشار این خبر، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آقای بایدن نامه سیامک نمازی را دریافت کرده است و «دولت آمریکا به تلاش‌هایش ادامه می‌دهد تا او و دیگر شهروندان آمریکایی که به ناحق در ایران بازداشت شده‌اند، به خانه بازگردند». این رسانه‌ها مدعی شده‌اند که خانم افکاری «حین فرار از کشور» دستگیر شده، ولی حساب توئيتری «۱۵۰۰ تصویر» که خبرهای مرتبط با اعتراضات را پوشش می‌دهد قبلا گزارش داده بود او در شیراز بازداشت شد. حبیب افکاری که برای مدت طولانی در زندان انفرادی بود، ۱۴ اسفند پارسال از زندان آزاد شد.

تایمز اسراییل: اعزام عوامل اطلاعاتی اسراییل به ایران از خاک آذربایجان

وکلایی هستند که وکالت خویش را از سازمان مربوط به قوه قضائیه اخذ میکنند. مختاباد فعالیت صنفی در حوزه موسیقی را با انتخاب به عنوان بازرس کانون پژوهشگران خانه موسیقی در سال ۸۱ آغاز کرد. ابوالحسن مختاباد متولد سال ۱۳۴۸ بود و طی دهه‌های اخیر با رسانه‌هایی چون روزنامه همشهری، کتاب هفته، روزنامه کارگزاران، روزنامه صبح امروز، روزنامه آفتاب امروز، خبرنامه خانه موسیقی، هفته‌نامه آتیه و وبسایت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران همکاری داشت. آقای نمازی پیشتر با انتشار نامه‌ای از آغاز اعتصاب خود در روز ۲۶ دی به مدت یک هفته خبر داد و از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، خواست تا «تمام گروگان‌های آمریکایی در ایران» را به آمریکا بازگرداند و به مصائب آن‌ها در زندان جمهوری اسلامی فکر کند. خبر نگهداری بلندمدت وحید افکاری در سلول انفرادی در شرایطی اعلام می‌شود که الهام افکاری، دیگر عضو خانواده افکاری، نیز به اتهام «محاربه» به پنج سال حبس محکوم شده و هم‌اکنون در زندان عادل‌آباد شیراز در حبس است.

  • فعالیت ایشان، قبول وکالت و مشاوره حضوری و غیر حضوری در زمینه پرونده های خانواده، حقوقی، کیفری، ثبتی، تصادفات و … است.
  • هر سال معمولا در اواسط بهمن‌ماه، آزمون وکالت برای یک بار در سال برگزار می‌گردد و فارغ‌التحصیلانی که تمایل به اشتغال در حوزه وکالت در مراجع دادگستری را دارند، باید در این آزمون شرکت نمایند.
  • © ۲۰۲۳ تمام حقوق این وب‌سایت، بر اساس مقررات کپی‌رایت، برای رادیو فردا محفوظ است.

با وجود پیچیده بودن پرونده ها و زمانبر بودن آن ها، تنها یک وکیل خوب و خبره است که می تواند پرونده های حقوقی را به پیش ببرد و دفاعیات خیلی خوبی را در دادگاه به عمل آورد و از ضررهای مالی موکل جلوگیری به عمل آورد. بدون‌شک از اهمیت و ضرورت حضور وکیل در انواع پرونده‌های قضایی و حقوقی مطلع هستید. ساکنین خارج از کشور با انتخاب یک مجله خبری وکیل می‌توانند در وقت خود صرفه‌جویی کنند. با حضور وکیل، موکل بدون سردرگمی می‌تواند روند پرونده خود را پیش برد، آیا می‌دانید این وکیل ایرانی در چه پرونده‌هایی کمک حال خواهد بود؟ در ادامه انواع پرونده‌هایی که به حضور وکیل نیاز دارند را برای شما نام می‌بریم. اگر در خارج از کشور زندگی می‌کنید و به دنبال وکیل در ایران هستید، می‌توانید از طریق واتساپ با کارشناسان حقوقی موسسه دادنیک در ارتباط باشید. وکلای دادنیک به صورت تخصصی در حوزه انواع امور حقوقی، ایرانیان خارج از کشور فعالیت می‌کنند.

سقوط ارزش پول عراق در زمانی رخ داده که ذخایر ارز خارجی این کشور به رکورد ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است. ایالات متحده چندین بانک عراقی را که عمدتاً با ایران معامله می‌کنند، تحریم کرده است، زیرا این نگرانی وجود دارد که ارز از عراق به ایران ارسال شود. اواخر سال گذشته، فدرال رزرو شروع به اتخاذ تدابیری در زمینه این دادوستدها کرد تا جریان دلار به عراق را کُند کند. در پی کاهش شدید ارزش دینار عراق به‌ویژه در یک هفته گذشته، نخست‌وزیر این کشور روز دوشنبه، سوم بهمن با درخواست استعفای رئیس بانک مرکزی موافقت کرد. رسانه‌های ایران خبر درگذشت آقای مختاباد را روز دوشنبه دوم بهمن به نقل از عبدالحسین مختاباد، خواننده و برادر این روزنامه‌نگار، منتشر کردند.

تا از بهترین وکیل در رباط کریم ⚖️【آپدیت 1401】

در این مقاله درباره وکالت، کارهایی که هر وکیل انجام می‌دهد و به صورت کلی اینکه کار وکیل چیست، میزان حقوق و دستمزد وکلا و مراحلی که برای تبدیل شده به وکیل باید طی کنید، صحبت خواهیم کرد. حال در کنار این واژه، کلمه دیگری هم به چشم میخورد و این کلمه موکل است، موکل به شخصی میگویند که قصد دارد کارهای حقوقی خود را به وکیل واگذار کند. مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی، خواستار حذف بودجه‌ دولتی حوزه‌های علمیه شد و اختصاص یک ردیف در لایحه بودجه کشور به این نهادها را کمک به آن‌چه «شایعات و تبلغیات منفی» علیه حوزه‌های علمیه نامیده است، دانست. پس از آن‌که قوه قضاییه از پذیرفته‌شدن فرجام‌خواهی محمد قبادلو، معترض محکوم به اعدام، در موضوع قصاص نفس در دیوان عالی کشور خبر داد، یکی از وکلای او اعلام کرد دیوان عالی هنوز فرجام‌خواهی در مورد حکم اعدام قبادلو به‌اتهام «افساد فی‌الارض» را نپذیرفته است. بر اساس تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ۲۰ سد از مجموع سدهای مهم شرب و کشاورزی از ابتدای سال آبی جاری تا اول بهمن‌ماه هر یک با کاهشی از ۲۵ تا ۷۵ درصد روبه‌رو شده‌اند.

اما به طور اتفاقی در جریان دعاوی اشخاص و بستگان و خویشاوندان خود قرار گرفته است. مثلاً در خصوص حفظ اسرار شخصی موکل وکیل یکی از اشخاصی است که بیشترین مسئولیت کیفری و مدنی متوجه اوست و حتی در قوانین کیفری نیز برای افشای اسرار موکل توسط وکیل مجازات در نظر گرفته شده و این خود نشان دهنده درجه اهمیت وصف امانت در نزد وکیل است. می توان گفت وکیلی که وصف امانت را نداشته باشد نمی‌تواند به عنوان وکیل نامیده شود به اینکه بهترین وکیل لقب گیرد. تمامیه وکلای این موسسه به صورت تخصصی در پرونده های حقوقی فعالیت میکنند و همین موضوع باعث شده که بیشتر موکلان از وکلای موسسه آسایش گستران راضی باشند. 3.امکان موفقیت وکلای پایه یک دادگستری بیش 80% میباشد، این در حالی است که وکلای پایه دو دادگستری 15% این شانس را دارند که از موکل خویش دفاع کنند.

بهترین وکیل کرمانشاه را با لیست 10تایی بشناسید⚖️【سال1401】

برخی از شرکت های دولتی و سازمان های نظامی توانایی این را دارند تا با بودجه خود شرکت یک وکیل اخذ کنند، حال ممکن است این وکیل مربوط به خود سازمان باشد و یا اینکه با بودجه سازمان انتخاب شود، به هر حال طبق این موارد شخص بدون پرداخت هزینه میتواند از وکیل سازمانی استفاده کند. موکلان در برخی شرایط بنا به نیاز خویش قصد دارند وکلایی اخذ کنند تا به آن ها در روند پرونده شان کمک کنند، به این وکلا، وکلای انتخابی میگویند. هم‌زمان با اعمال تحریم‌های تازه علیه ده‌ها فرد و نهاد وابسته به حکومت جمهوری اسلامی از سوی اتحادیه اروپا در روز دوشنبه، آقای بورل اعلام کرد که قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی مستلزم حکم دادگاه در یکی از کشورهای عضو اتحادیه است. آقای مهاجری در سرمقاله روز دوشنبه سوم بهمن روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به شرایط نابه‌سامان اقتصادی در ایران و فشار به توده مردم نوشت، «افکار عمومی حرفش این است که وقتی مردم در فقر دست و پا می‌زنند، حوزه‌های علمیه نباید از بودجه عمومی کشور تغذیه کنند».

از مزایای رجوع به وکیل پایه یک دادگستری، دقت او در تنظیم قرارداد وکالت و ذکر تمامی نکات لازم و مهم و در نهایت تشریح آن برای موکل است. قراردادی که میان وکیل و موکل منعقد می‌گردد باید گویای رابطه خاص طرفین قرارداد و نوع وکالت اعطا شده باشد. در واقع منظور این است که در این رابطه، وکیل و موکل باید به صورت کامل و دقیق نوع وکالت را عیین نمایند که آیا وکالت اعطا شده، به صورت مطلق به وکیل داده شده یا به طور مقید. یکی از این پیامدها گسترش عدالت خواهی در سطح جامعه خواهد بود همچنین وجود وکیل متعهد در سیستم قضایی کشور، باعث کوتاه کردن دست افراد بزهکار در جامعه خواهد شد.

کارآموز هنوز دوره کارآموزی را به تمام نکرده و در آزمون اختبار نیز شرکت نکرده است. وکیل پایه یک دادگستری در صورت قبول وکالت شخص، موظف خواهد بود در کلیه جلسات دادرسی شرکت نموده و در مواقع لزوم پیگیری‌های لازم را در خصوص پرونده موکل انجام دهد. وکیل پایه یک دادگستری دانش آموخته رشته حقوق در گرایش‌های مختلف و یا تحصیلکرده در مبانی فقه و حقوق اسلامی است که در آزمون وکلا دادگستری ایران قبول و پذیرفته شده است و دوره کارآموزی خود را در موعد در نظر گرفته شده طی کرده است. انواع وکیل در ایرانهمانطور که جهان رو به رشد و تعالی است، حوزه وکالت هم در این مسیر در حال پیشرفت است تا جایی که برای هر یک از دعاوی یک وکیل پایه یک دادگستری انتخاب میشود.

حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به مدت 20 سال و قاضی بازنشسته دادگستری می‌باشد. ایشان سابقه سه دوره عضویت در هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز را دارد و در سال 95 ریاست کانون مرکز برعهده ایشان بود. ایشان دارای مدرک کارشناسی حقوق قضایی و کارشناسی حقوق خصوصی از دانشگاه تهران، همچنین از دانشگاه مونتسکیو فرانسه دکترای حقوق خصوصی را دریافت کرده است. آقای جلیل مالکی وکیل پایه یک دادگستری، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز و استاد دانشگاه می باشند. از دیگر سوابق کاری ایشان می توان به دبیر کمیسیون حقوق ورزشی کمیته ملی المپیک اسلامی ایران، عضو موسس انجمن علمی حقوقی ورزش کشور و ریاست کمیته حقوق زیست فناوری انجمن علمی فوق پزشکی ایران اشاره نمود که بر عهده داشتند.